از گناه تنفر داشته باش نه از گناهکار .گاندی
کسی که حفظ جان را مقدم بر آزادی بداند، لیاقت آزادی را ندارد.بنجامین فرانکلین

| صفحه اصلی | گالری عکس | آموزش | تازه ها | اوقات شرعی روستا | آب و هوای روستا | نقشه هوایی روستا | تالار گفتگو | دانلود | پیوندها | تماس با ما |


کاهش آفات خیار و گوجه فرنگی با عوامل بیولوژیکی/ افزایش محصولات ارگانیک

پژوهشگران موسسه تحقیقات گیاهپزشکی با استفاده از 16 نوع عامل بیولوژیکی بر علیه آفتها و بیماریها توانستند 4 محصول مهم گلخانه ای را به صورت ارگانیک تولید کنند.

ولی الله عامری- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های کشور برای کاهش باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی، اظهار داشت: در گلخانه ها بیش از 64 نوع آفت کش و سم برای از بین بردن آفات استفاده می شود که به منظور کاهش مصرف سموم و آفت کشها پروژه ای در این زمینه تعریف و در گلخانه های 4 استان اجرایی شد.
 وی با اشاره به جزئیات این پروژه، خاطر نشان کرد: در این پروژه از 15 نوع ماده و عامل بیولوژیکی بر علیه بیماریهای محصولات گلخانه ای مورد استفاده قرار گرفت. با روش ارائه شده توانستیم بیش از 90 درصد کاهش مصرف سموم شیمیایی را در گلخانه ها داشته باشیم.
  اجری طرح با بیان اینکه این روش در دو دوره فصل زراعی در گلخانه ها اجرایی شد، افزود: این روش بر روی 4 محصول مهم گلخانه ای خیار، گوجه فرنگی، فلفل و توت فرنگی اجرایی شد که نتایج مطلوبی از آن به دست آمد.
   عامری به نتایج به دست آمده از این تحقیقات اشاره کرد و گفت: در این روش 16 عامل بیولوژیکی در سطح 15 هکتار در 4 استان تهران، قزوین، اصفهان و البرز علیه 6 نوع آفت و7 نوع بیماری در محصولات گلخانه ای خیار، گوجه فرنگی، فلفل و توت فرنگی مورد استفاده قرار گرفت و موفق شدیم بالغ بر 3 هزار تن محصول ارگانیک بدون استفاده از روشهای کنترلی شیمیایی تولید کنیم.
مسئول برنامه تنظیمی برای کنترل بیولوژیکی محصولات گلخانه ای کشور، افزایش محصول را از دیگر مزایای این روش نام برد و یادآور شد: با این روش توانستیم محصول گلخانه ای خیار را تا 20 درصد افزایش محصول داشته باشیم و با کاربردی کردن آن روی محصولات فلفل و توت فرنگی مقاومت برای کاربردی کردن این روش در گلخانه ها کاهش یافت.
  وی طرح در عین حال خاطر نشان کرد: استفاده از روشهای شیمیایی تاثیرات آنی نسبت به روشهای بیولوژیکی دارد ولی در نهایت با استفاده از روشهای بیولوژیکی می توان محصولاتی بدون باقی مانده سموم شیمیایی در آن تولید کرد.
منبع:خبرگزاری مهر

نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:کاهش آفات خیار و گوجه فرنگی با عوامل بیولوژیکی,کاهش ,آفات, خیار , گوجه فرنگی , عوامل ,بیولوژیکی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تولید طلای مایع در منطقه لاله زار کرمان/ بهترین اسانس گل رز به دست آمد

پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کرمان با اجرای پروژه تحقیقاتی بر روی انواع ژنوتیپ های گل محمدی، توانستند با کشت نمونه بومی استان کرمان بهترین اسانس گل رز را که به طلای مایع معروف است، در منطقه لاله زار کرمان به دست آورند.

محمد رضا کدوری- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، هدف از اجرای این پروژه را ارزیابی عملکرد گل محمدی و تعیین ژنوتیپ هایی با عملکرد بالاتر و پایدارتر ذکر کرد و افزود: برای این منظور ژنوتیپهای مختلفی از گل محمدی از سراسر کشور جمع آوری و در استان کرمان کشت شد.

وی با بیان اینکه هر یک از نمونه ها (اکسشن ها) در آب و هوای منطقه استان کرمان دارای عملکردهای متفاوتی بودند، اظهار داشت: بیشترین سطح عملکرد گل محمدی در استان کرمان اکسشن های بومی استان بودند.

کدوری بهترین منطقه برای کشت گل محمدی در استان کرمان را رفسنجان و لاله زار دانست و خاطر نشان کرد: مناطقی که دارای تنش های اقلیمی باشند و اختلاف دمای شب و روز زیاد باشد به گونه ای که روزها دارای آب و هوای گرم و شبهای خنکی داشته باشند بهترین اقلیم برای کشت گل محمدی است که این شرایط در استان کرمان موجود است.

مجری طرح با اشاره به کیفیت گل های محمدی کشت شده در این استان توضیح داد: در این طرح بهترین عملکرد در منطقه لاله زار کرمان که دارای ارتفاع حدود 2 هزار متر است، به دست آمد و بهترین اسانس گل محمدی را از این منطقه به دست آوردیم.

به گزارش مهر، گل محمدی به "طلای معطر" معروف است چراکه ماده اولیه کارخانه های عطر سازی در دنیا است. هر کیلو اسانس این گیاه 20 میلیون دلار ارزش دارد از این رو امروز از آن به عنوان طلای مایع یاد می شود. در حالی که این گل برای اولین بار در ایران کشت شد و سپس به ترکیه و دمشق و از آنجا به بلغارستان رفت ولی در حال حاضر بغارستان تنها کشور صادر کننده اسانس گل محمدی در دنیا است. 
 
در این راستا استانهای مستعد پرورش گل رز درصدد توسعه کشت این گیاه و تولید اسانس برای افزایش ارزش افزوده در کشور هستند.
 منبع :خبرگزاری مهر

نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:تولید طلای مایع در منطقه لاله زار کرمان,تولید, طلای ,مایع , منطقه, لاله زار ,کرمان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دموکراسی

مدتی پیش ، در کانال چهارتلویزیون سوئد ، سریال طنزی به نمایش در آمد که در آن ، خانواده ی سلطنتی سوئد به شدت مورد تمسخر قرار میگرفتند. از زن بازی شاه سوئد تا دماغ سر بالا بودن ملکه ، و از ما بهتران بودن پرنسس ها و پرنس و دوست پسر ها و دوست دختر هایشان . از زندگی سکسی و روانی و ...خلاصه همه چیز این خانواده از نظر تیز طنز نویسان این برنامه در امان نماند .
برنامه ی بسیار پر هواداری هم شد و کلی نقد مثبت هنری گرفت.
مدتی که از پخش این برنامه در کانال چهار سوئد گذشت ، شاه سوئد در بیانیه ای مطبوعاتی مراتب دلگیری و ناراحتی خود را از این برنامه اعلام کرد و گفت که این برنامه به شدت او و خانواده اش را مورد تمسخر و تحقیر قرار داده و او از این بابت اصلا خوشحال نیست و به شدت ناراحت است.
مسئول کانال چهار سوئد مسلما باید جوابی به این بیانیه میداد ،

و به همین دلیل در پاسخ شاه سوئد نوشت :

از بابت این که این برنامه خشنودی شاه را فراهم نیاورده است متاسفم ، ولی تلویزیون سوئد چندین کانال دارد و اگر برنامه ای مورد توجه شما قرار نگرفت می توانید کانال تلویزیون خود را عوض کنید .

نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:دموکراسی,سوئد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سالها پیش از این

زیر یک سنگ گوشه ای از زمین

من فقط یک کمی خاک بودم همین

یک کمی خاک که دعایش

پر زدن آنسوی پرده ی آسمان بود

آرزویش همیشه


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:شعر,عرفان نظر آهاری, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سنگ سنگ چله پا.

توضیحات:این بازی را با تعداد 6 و 7 نفر به بالا می شود انجام داد که یک نفر(بزرگتر از همه) اوستا می شود و بقیه در کنار هم قرار می گیرند ؛ روی یک خط و دست ها را پشت سر خود می آورند و اوستا با در دست داشتن یک سنگ معمولی در پشت سر بچه ها راه می رود و با خواندن شعر سنگ سنگ چله پا نه در زمین نه در هوا، در دست هر که هست بارا بازی را شروع می کند . در طی خواندن این شعر ، اوستا سنگ را به طوری که بقیه نفهمند در دست یکی از افراد قرار می دهد. با تمام کردن شعر، این فرد باید به طوری که پاهای بقیه افراد که در اطراف او و همبازی او هستند به او برخورد نکند؛ از گروه جدا می شود. اگر به درستی این کار را انجام داد به بازی برمی گردد و ادامه می دهد اما اگر دیگران توانستند به او ضربه ای وارد کنند فرد مورد نظر از بازی باید خارج شود. در واقع فردی که سنگ در دستش است باید سعی کند فرار کند و افراد دیگر باید سعی کند به او با پا ضربه بزنند. این کار آنقدر تکرار می شود تا فقط 2 نفر باقی بمانند. این دو نفر برنده بازی هستند.

قوانین بازی:

1-هر کس به دروغ و برای پرت کردن حواس دیگران حرکت کند، حذف می شود

2-در طی بازی هر کس به پشت سر خود نگاه کند، حذف می شود.

3-هر کس از کمر به بالا ضربه بزند، باید از بازی خارج شود.

4-اگر اوستا سنگ را در دست خود نگه دارد و در دست کسی نگذارد یا اینکه دو سنگ وارد بازی کند؛ حذف و به مدت دو شب ، حق بازی ندارد.

6-تشخیص یا عدم تشخیص برخورد ضربه با داور است و هیچکس حق اعتراض ندارد و در صورت ادامه اعتراض حذف می شود.امیدواریم از این بازی لذت ببرید.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:سنگ سنگ چله پا, , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مدیر کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، اعلام کرد: یک میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار برای راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی برای روستاهای این استان هزینه شده است.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:کتابخانه سیار , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


فاز دوم توسعه هتل صخره ای كندوان افتتاح شد
تبریز- فاز دوم توسعه هتل صخره ای در روستای گردشگری كندوان به بهره برداری رسید.

 
مدیرعامل شركت توسعه گردشگری ایران در آیین افتتاح این هتل گفت: برای ساخت فاز دوم این هتل صخره ای 10 میلیارد ریال هزینه شده و در حال حاضر 16 اتاق آن آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

'حسین پوررحیم' افزود: روستای كندوان در یك محیط بی نظیر آب و هوایی و خصوصیات اقلیمی واقع و پتانسیل بسیار مناسبی برای افزایش ظرفیت پذیرش گردشگری ایران دارد.

'سید امید آقا میری' مدیر هتل صخره ای كندوان نیز گفت: این هتل در كمتر دو سال آماده سازی شده و از زمان افتتاح فاز اول هتل تاكنون 33 درصد اقامت گردشگران در روستای كندوان افزایش یافته است.

هتل صخره ای كندوان با 16 اتاق دارای جكوزی و امكانات رفاهی كامل، كافی شاپ و سالن كنفرانس است.

روستای تاریخی كندوان در22 كیلومتری شهرستان اسكو و 62 كیلومتری شهر تبریز و در دامنه كوه سهند واقع شده است

 

نویسنده: ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:هتل صخره ای كندوان,هتل ,صخره ای ,كندوان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

کشف قدیمی ترین مسجد ايران در قاين 
 
 
کشف قدیمی ترین مسجد ايران در قاين
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۳

تپه شاهزاده حسین، تا چند سال قبل مزاری بود که مردم برای زیارتش سری به آنجا می زدند، تا این که رخدادی روی داد و شهری از دل خاک رخ نمایی کرد. شهر قدیم قاین، شهری درمرکز شهر و به فاصله ۴۰۰ متر از مسجد جامع کنونی. شهری پر از راز و رمز، شهری که امید می رود با آغاز فصل سوم کاوش ها، قدری از رازهای آن آشکار شود. گفته می شود این شهر در بر دارنده اولین مسجد اسلامی ایران است. محققان آمده اند تا این فرضیه را در فصل سوم کاوش ها بررسی کنند وناگفته ها و راز و رمزهای نهانش را آشکار گردانند.
***


ادامه مطلب
نویسنده: ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:کشف, قدیمی ,ترین ,مسجد, ايران, در, قاين,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شصت راس گوسفند شامگاه جمعه در محدوده راه آهن تهران-مشهد در حوالی روستای خرم آباد جوین در برخورد با یک قطار مسافربری تلف شدند.

بخشدار بخش عطاملک جوین گفت:به دلیل غفلت و بی احتیاطی چوپان گله،60 راس گوسفند متعلق به اهالی روستای خرم آباد جوین در برخورد با این قطار مسافربری از بین رفتند.

رضوانی میزان خسارت وارد شده به صاحب گوسفندان را سی میلیون تومان اعلام کرد.

نویسنده: ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:تصادف ,گله, گوسفند, با, قطار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
ضمن تشکر از بازدید شما دوست عزیز از سایت روستای آزادوار
داود