از گناه تنفر داشته باش نه از گناهکار .گاندی
کسی که حفظ جان را مقدم بر آزادی بداند، لیاقت آزادی را ندارد.بنجامین فرانکلین

| صفحه اصلی | گالری عکس | آموزش | تازه ها | اوقات شرعی روستا | آب و هوای روستا | نقشه هوایی روستا | تالار گفتگو | دانلود | پیوندها | تماس با ما |

 پاليزين

(صابون حشره کش و کنه کش )

موارد كاربرد :

1- مبارزه با آفات : پاليزين يک حشره کش و کنه کش تماسی است که در آزمايشات انجام گرفته بوسيله موسسه تحقيقات گياهپزشكي كشور ، کارآئی خود را در مبارزه با شته جاليز بر روی خيار گلخانه ای  ، در مقايسه با سم شيميائی متاسيستوکس ، به اثبات رسانيده و بعنوان نخستين حشره كش بدون باقيمانده سمي در كشور ، در تاريخ 18/6/1387 در هيئت نظارت بر سموم به ثبت رسيده است .

پاليزين همچنين در كنترل گونه هاي مختلف شته و كنه هاي زيان آور (کنه دونقطه ای ، کنه قرمز مرکبات و . . . ) در مراحل پوره و بالغ بر روي گروه وسيعي از محصولات كشاورزي ( سبزي ، صيفي ، ميوه و گياهان زينتي ) موثر مي باشد .

2- شستشوی گياهان و درختان : تحقيقات انجام گرفته در بوستان ها و فضای سبز شهر تهران نشان داده است که پاليزين قادر است, بدون آلودگي محيط زيست و صدمه به گياهان برای شستشوی درختان و زدودن قشر چربي , دوده و گرد و خاک از سطح برگ ها مورد استفاده قرار گيرد .

 امتيازات :

•در غلظت توصيه شده ، براي پستانداران و ساير موجودات غير هدف ، از جمله زنبور عسل ، بدون زيان است .
•پس از نابودي آفات ، از خود اثر سمي بجاي نمي گذارد و بنابر اين ، به ويژه براي مبارزه با حشرات خسارت زا بر روي  محصولات كشاورزي كه  مصرف خوراكي دارند (صيفي ، سبزي ، ميوه ، گياهان داروئي ، قارچ هاي خوراكي ، دانه هاي روغني و . . . ) بسيار مناسب است .

•چون اثر آن بر روي حشرات فيزيكي است و با اختلال در  سيستم تنفسي و صدمه به اسكلت خارجي موجب مرگ آنها ميشود ، بنابراين بر خلاف سموم شيميائی ، موجب بروز مقاومت در حشرات نمی گردد .

مشخصات :

مواد تشكيل دهنده : صابون غليظ روغن نارگيل ( 60 تا 70 درصد ) به همراه  عصاره نعنا و اکاليپتوس

نوع فرمولاسيون : مايع غليظ قابل حل در آب  ، ( SOLUBLE LIQUID ) SL

شكل ظاهري : مايع غليظ برنگ سبز و با بوي مطبوع عصاره هاي گياهي قابل حل در آب

وزن مخصوص : 1 - 1/1 گرم بر ميلي ليتر   

PH : 7/5- 8/5  ( محلول 5/2 گرم در ليتر )

ميزان و روش مصرف :

1-  از بين بردن آفات : ميزان مصرف پاليزين 5/1 تا 5/2 در هزار مي باشد که در صورت لزوم هر سه تا چهار روز يکبار( حداکثر 3 بار متوالي ) بر روي بوته هاي آفت زده اسپري مي شود .

2-پاليزين يک حشره کش تماسي است , اين بدين معني است  که محلول بايد مستقيما به نقاط تجمع آفات ( پشت يا روي برگ ها , سرشاخه ها و …) برخورد نموده و بدن آفات کاملا به آن آغشته شود .
2- شستشوی گياهان و درختان : دز مناسب برای اين کار 2/0 تا 5/0 گرم در هر ليتر آب می باشد .

نحوه اثر بر روی آفات :

ايجاد اختلال در سيستم تنفسي و آسيب به اسكلت خارجي حشره كه موجب خروج مايعات حياتي از بدن  و مرگ سريع آن ميگردد .

نكات ايمني و سم شناسي :

LD50گوارشي پاليزين  بيش از 5000  ميليگرم بر كيلوگرم وزن بدن موش گزارش شده است و لذا براي انسان عملا غير سمي است ولي با توجه به خاصيت چربي زدائي آن ،  در هنگام مصرف از دستكش ، ماسك و عينك ايمني استفاده شود .

بسته بندي :

-قوطی PET 100 سی سی ( کارتن 48 عددی )

-ظروف پلي اتيلن 1 لیتری ( کارتن 12عددی )

-گالن 4 لیتری

منبع: سایت شرکت تولید کننده

فروشگاه اینترنتی سم

نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 24 آذر 1391برچسب:حشره ,کش,ارگانیک,سم,طبیعی,کشاورزی,سالم, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 نیم آزال-تی/اس حشره کش طبیعی ، عصاره مغز دانه میوه چریش، کنترل کننده آفات مکنده و جونده ، همچنین کنه های تار تن در دختان میوه ، گیاهان گلخانه ای ، گیاهان زینتی ،مزارع و جنگل ها خزانه های تولید نهال ، فضای سبز شهرها و گیاهان آپارتمانی می باشد.

نیم آزال –تی/اس اولین حشره کش طبیعی ثبت شده برای کنترل آفات گلخانه ای است.مصرف نیم آزال –تی/اس در تولید محصولات ارگانیک توصیه می شود.

 (10گرم در لیتر) می باشد . Azadirachtin Aماده موثره نیم آزال –تی/اس شامل 1%

نیم آزال-تی/اس به صورت املسیون (Ec)شامل روغن  گیاهی و انواع حلال هی طبیعی قابل بازیافت می باشد.

نحوه تاثیر: نیم آزال-تی/اس پس از محلول پاشی روی برگ گیاهان در بافت برگ نفوذ می نماید و به صورت سیستمیک در گیاه پخش و از طریق تغذیه برگ ها و یا مکیدن شیره نباتی وارد دستگاه گوارش آفات می شود.

نیم آزال-تی/اس روی آفات تاثیر ویژه دارد.چند ساعت پس از محلول پاشی حشراتی مانند شته ها، عسک، تریپس، مینوز، سوسک کلرادو و سایر حشرات مکنده و جونده هدف غیر فعال می گردندو تغذیه و خسارت آنها به گیاه متوقف می شود سپس تغییر جلد در آنها متوقف شده و می میرند.

در حشرات بالغ (سوسک ها) تغذیه متوقف شده ، عقیم شده و می میرند.

با توجه به نحوه تاثیر نیم آزال-تی/اس بر آفات ارزیابی میزان تلفات آنها باید 7 تا 10 روز پس از محلول پاشی انجام شود.در این زمان خسارت آنها متوقف گردیده و جمعیت آفت هدف به شدت کاهش یافته و پوره آفات رشد نمی نمایند و بالغ نمی گردند.

در ارزیابی نیم آزال-تی/اس موارد کاهش خسارت در برگ، کاهش میزان ترشح عسلک توسط آفت، کاهش خسارت در محصول، توقف افزایش جمعیت در آفات، توسعه فعالیت حشرات مفید شاخص های مناسب می باشند.

منبع: شرکت سازنده

نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 24 آذر 1391برچسب:معرفی, حشره کش ,طبیعی,عصاره ,مغز ,میوه ,چریش, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  نشانه های کمبود عناصر خاک بر گیاهان:


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 24 آذر 1391برچسب: نشانه های ,کمبود, عناصر, خاک, بر, گیاهان,ارت,اهن,پتاسیم,منگنر,مس,منیزیم, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شرکت پرداز گستر:

این شرکت از سال 1381 شروع به کار نموده و در سال 1384 تحت شماره 139 به ثبت رسیده است فعالیت آن سخت افزار- نرم افزار- شبکه می باشد.
شماره های تماس: 0572-5622555-5622855-09155715227
آدرس: شهرستان جغتای- خ امام خمینی- روبروی سجاد 
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 10 آذر 1391برچسب:شرکت, پرداز گستر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پدر، مادر!...

می پرسیدم: امام حسین کی بود؟ و برای چه کشته شد؟

می گفتی که: "خودش را فدای امت کرد".

می پرسیدم: "فدای امت کرد" یعنی چه؟


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 11 آذر 1391برچسب:پدر , مادر, متهمیم ,دکتر ,علی ,شریعتی,حسین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
ضمن تشکر از بازدید شما دوست عزیز از سایت روستای آزادوار
داود